Ahad, 19 Mac 2017

VIETNAM - Misteri terbongkar kemunculan rumah aneh dan menyeramkan di atas bukit seperti sebuah istana dalam cerita dongeng












     VIETNAM - Hang Nga guesthouse  dan Galeri, tetapi penduduk tempatan telah merujuknya sebagai rumah hantu. Dan sebaik saja anda berdiri di hadapan pintu masuk, segalanya menjadi mudah untuk melihat mengapa diperkatakan demikian.

Rumah ini memang pelik.dan menyeramkan dan  Sangat-sangat pelik! Ia tidak mematuhi mana-mana konvensyen mengenai pembinaan rumah yang biasa. Ia mempunyai kelainan yang tidak dijangka dan sentiasa bertukar bentuknya jika dilihat pada bumbung dan bilik-biliknya. Kelihatannya seperti sebuah istana dalam cerita dongeng, Rekaannya mempunyai banyak bentuk haiwan besar seperti zirafah dan labah-labah, manakal tingkapnya adalah segi empat tepat atau bulat, lalu boleh dikunjungi seperti muzium.
                    ruangan dalam seolah anda berada di rumah alam bunian

Pembinaannya di tengah-tengah Vietnam, di atas bukit, oleh arkitek perempuan yang bernama Hang Nga. Ia juga berfungsi sebagai sebuah Hotel dan juga rumah kediaman beliau sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan