Selasa, 31 Oktober 2017

pengalaman mendebarkan sewaktu mengail diwaktu malam di sekitar Sungai Johor diEstet Nam Heng,Ulu tiram. ...........


JOHOR - pengalaman mendebarkan sewaktu mengail diwaktu malam diganggu sesuatu Sewaktu itu kami 4 orang dgn menggunakan 2bot fiber memancing di sekitar Sungai Johor diEstet Nam Heng,Ulu tiram.Malam itu bulan penuh diterangi dan cantik pemandangan persekitaranya,dimana kami memancing saling berhampiran.
Semasa sedang asyik menukar umpan Ruat Bakau dan ikan pula menyambar tak henti2 tiba-tiba kami dikejutkan dengan satu suara yang teramat asing bagi kami…suara seolah2 “mengerang”seolah”menangis hiba”…ketika itu masing senyap terdiam,tiada suara sindir-menyindir kedengaran…Serta merta bulu tengkuk meremang berdiri,masing2 berbisik bertanyakan bunyi apakah gerangan? Serta merta keadaan menjadi senyap termasuk gertuan ikan juga,ketika sedang asyik bertanyakan soalan yg tak terjawab…tidak semena-mena bot fiber kami terolang-aling seperti ada alun ombak seolah2 ada bot melintas lalu.
Didalam kepala mula lah memikirkan yang bukan2…mana ada bot lintas,..Buaya ke?
 tanpa diundang terdengar suara …”terisak-isak”menangis”mengeluh” dan akhir sekali “mengillai”…..sehingga membuatkan kami ‘gelabah’ketakutan 



menyeramkan…akhirnya kami bergegas dan terlihat mahluk berbaju putih di tebing sungai lalu kami hidupkan engine bot lalu menarik sauh dan berpatah balik menuju kejeti kemudian terus balik membatalkan hasrat untuk memancing malam itu. Masing2 tertanya bunyi apakah itu?Benda apakah yang mengolang-olingkan bot fiber kami? Kejadian2 tadi menjadikan satu kemuskilan yang tak terjangkau oleh akal kami,Memang ramai yang menganggap ini tahyul tetapi bagi mereka yang pernah mengalami kejadian2 pelik seperti pengalaman saya tadi . Memang tidak disangkal, ada kehidupan lain iaitu alam mistik selain alam realiti ini….

Semoga cerita tersebut tidak mematahkan semangat pemancing2 untuk terus  dengan hobi pancingan Cuma beringat atau berwaspada lebih menjadikan dunia pancingan hobi yang menarik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan