Selasa, 21 Mac 2017

KUALA KRAI - misteri jelmaan makhluk halus sedang mandi di air terjun tingkat dua Gunung Stong Dabong, Kuala Krai










              terakam jelmaan mahluk halus sedang mandi di air terjun 
                        tingkat dua, Gunung Stong, Dabong, Kuala Krai

  KUALA KRAI, KELANTAN:  GUNUNG STONG yang terletak di Kampung Jelawang dalam daerah Dabong, Kuala Krai, Kelantan termasuk dalam Hutan Simpan Dabong merupakan hutan dara yang telah diwartakan sebagai Hutan Taman Negeri Kelantan. Ketinggian Gunung Stong mencapai 1,433 meter dari aras laut merupakan gunung kedua tertinggi di Kelantan selepas Gunung Ayam setinggi 1,504 meter.
    sebuah rumah rehat bersebelahan tasik tersebut dikatakan berpenunggu.sepasang suami isteri yang menyewa dan ingin menginap di rumah rehat itu telah dicampakkan keluar dari rumah rehat itu sedangkan mangsa tidak dapat melihat siapakah yang berbuat demikian. Walau bagaimanapun, rumah rehat tersebut kini telah dirobohkan

                 Aura dan gelombang seperti asap tentang wujudnya makhluk 
                                                                      halus 


    Disebabkan rumah rehat itu dirobohkan seolah-olah makhluk halus yang tinggal di situ tidak senang dan mereka dikatakan sering mundar-mandir di kawasan tapak khemah terutamanya tapak rumah rehat asal termasuk di kawasan tasik air terjun itu.
                              Tapak asal rumah rehat yang dirobohkan.

    Dan banyak korban mangsa yang terjadi dalam tasik tersebut terutamanya ketika air terjun memenuhi sehingga ke tebing.    bukti foto rakaman itu menggambarkan, makhluk halus terbabit memang wujud di tempat yang dimaksudkan dan mereka sebenarnya tidak ke mana-mana kerana di situlah dunia dan perkampungan asal mereka. Sebagai manusia, kitalah penceroboh perkampungan mereka kononnya atas nama pembangunan dan aktiviti gelojoh manusia. Mungkin manusia beranggapan tiada sesuatu yang dirosakkan kerana kita tidak nampak sesuatu yang telah musnah yang dialami oleh makhluk halus . Jadi, bermula dari saat itulah beberapa kejadian ngeri terjadi di kawasan berkenaan termasuk di sebuah tasik berdekatan dan kolam mandi di hujung tasik tersebut.
   
    


Tiada ulasan:

Catat Ulasan