Rabu, 11 Mac 2015

channel free di setelit telkom1 Eat Bulaga Indonesia" ANTV



Keputusan ANTV menghadirkan "The New Eat Bulaga Indonesia" program ini berjaya menarik perhatian penonton. free 100% l

Terbukti dari data Nielsen, "The New Eat Bulaga Indonesia" berjaya mendapatkan rating 1.5 dengan share 15.8 pada tontonan perdananya pada 17 November 2014 lalu.
Perolehan tersebut terus meningkat secara signifikan selama dua minggu, menjadi 2.0 dan share 19.7. Hal ini menjadikan "The New Eat Bulaga Indonesia" menduduki kedudukan nombor 1 di slotnya dengan share 16.2.
Respon positif penonton juga terlihat dari media sosial Twitter, di mana setiap kali tontonan berjaya menjadi trending topic Indonesia, bahkan sempat menjadi trending topic nombor 1 dengan mencapai lebih dari 100,000 tweet.
Kehadiran program pilihan terbaru ANTV terbukti semakin mengukuhkan penonton ANTV yang saat ini cukup stabil di 3 besar persaingan industri televisyen.
Menurut Kelly Da Cunha, GM Pengeluaran ANTV, konsep, sosial, dan penglibatan masyarakat, menjadi kekuatan dari program "The New Eat Bulaga Indonesia". Kehadiran kelima bintang Mahabarata juga jadi daya tarik tersendiri.
"The New Eat Bulaga Indonesia" bahagian dari rangkaian awal program pilihan terbaru ANTV yang dirangkum dalam tajuk VIP (Very Important Program). oleh pasukan pengeluaran ANTV, "The New Eat Bulaga Indonesia" membawa sejumlah artis penyokongnya untuk blusukan ke pelbagai lokasi, berinteraksi dengan pelbagai permainan dan kuisnya bersama penduduk kampung, "jelas Kelly Da Cunha.
Lima bintang Serial Mahabharata: Shaheer Sheikh (Arjuna), Vin Rana (Nakula), Lavanya Bhardwaj (Sadewa), Saurav Gurjar (Bima), dan Rohit Bhardwaj (Yudhistira) menjadi sebahagian daripada kemeriahan "The New Eat Bulaga Indonesia" di pelbagai lokasi.
Mereka juga akan berinteraksi dengan pemandu acara atau host utama di lokasi indoor, Uya Kuya yang juga menjadi tuan rumah pelbagai game show ANTV, serta disokong duet co-host, Farid Aja dan Reza Bukan, serta Ibnu Jamildi lokasi outdoor.
"The New Eat Bulaga Indonesia" hadir setiap hari di 2 lokasi: studio ANTV dan luar ruang yang diambil secara live di pelbagai lokasi padat penduduk. Dengan pelbagai kandungan kreatif, ANTV hadir melalui siaran langsung setiap harinya dengan tempoh 120 minit berinteraksi melalui games dan kuiz bersama warga setempat.penduduk kampung
Di dalam studio "The New Eat Bulaga Indonesia" memunculkan permainan Little Miss, Maju Terus Pantang Mundur, danTokcer (Otak Encer).
"Program The New Eat Bulaga Indonesia mendekatkan figur Mahabarata dengan masyarakat sambil mengangkat potensi warga tempatan dan kearifan tempatannya. Saat ini ANTV akan terus mengembangkan programnya agar selalu menarik, semakin dekat, dan menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian penonton televisyen di Indonesia," jelas Nugroho Senkodan , Corporate Communications Manager ANTV

Tiada ulasan:

Catat Ulasan