Sabtu, 29 April 2017

TERENGGANU - Misteri rumah banglo di tepi jalan .pernah terjadi seorang lelaki ternampak bayangan puteh keluar melalui jendela dan terbang dan ghaid dalam kegelapan malam














TERENGGANU - Misteri rumah banglo 2 tingkat di tepi jalan .pernah terjadi seorang lelaki ternampak  bayangan puteh keluar melalui jendela dan terbang dan ghaid dalam kegelapan malam di kg Tanjung Batu Rakit  Sesiapa yang pernah melalui kampung ini akan tenampak rumah tersebut.kata penduduk yang tinggal di kawasan itu. Mengikutnya rumah tersebut tidak didiami selama 30 tahun lalu dan tidak ketahui siapakah tuan rumah yang sebenar.


Ada yang mengatakan tuan rumah seorang che gu yang tinggal di bandar. Ada juga yang mengatakan rumah ini telah dimiliki oleh bank kerana gagal menjelaskan pinjaman. ada yang mengatakan rumah ini di huni oleh mahluk halus kerana sudah sekian lama tidak terurus  ada yang mengatakan rumah ini dibina sekitar tahun 1984...rumah siap, tuan meninggal dunia...sejak dari itu, rumah ini tidak PERNAH didiami dan TIDAK PERNAH disewa.